شرکت مالک نشان تجاری تردز خواستار تغییر نام شبکه اجتماعی جدید متا شد

دوباره یک شرکت کوچک با یک غول فناوری وارد دعوای حقوقی شده و این‌بار نوبت متاست که بابت استفاده از نام تردز (Threads) برای اپلیکیشن جدید خود پاسخ دهد. ظاهراً یک شرکت نرم‌افزاری بریتانیایی حدود 11 سال پیش این نشان تجاری را ثبت کرده بود و حالا از متا خواسته است تا ظرف مدت 30 روز آینده استفاده از این نام را متوقف کند.

شرکت Threads Software Limited می‌گوید وکلای آن‌ها به متا 30 روز مهلت داده‌اند تا نام شبکه اجتماعی جدید تردز را تغییر دهد. اما اگر چنین اتفاقی نیفتد، آن‌ها برای مقابله با متا به دادگاه متوسل خواهند شد.

شرکت بریتانیایی Threads یک هاب پیام‌رسانی هوشمند ابری دارد که می‌تواند تمام پیام‌های دیجیتالی، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی یک شرکت را ضبط، تبدیل به متن و دسته‌بندی کند. این شرکت در سال 2012 تأسیس شده و نشان آن توسط JPY Ltd به ثبت رسیده است.

متا قبلاً می‌خواست دامنه تردز را خریداری کند

به‌نظر می‌رسد که متا پیش از راه‌اندازی اپلیکیشن تردز از وجود شرکت هم‌نام خود در بریتانیا آگاه بوده است. درواقع وکلای این شرکت از ماه آوریل 2023 چهار پیشنهاد را برای خرید دامنه Threads.app به Threads Software Ltd ارسال کرده بودند اما همه آن‌ها رد شدند. این غول دنیای فناوری نهایتاً در ماه ژوئیه اپ تردز را راه‌اندازی کرد. در همان حوالی زمانی بود که صفحه شرکت بریتانیایی Threads از فیسبوک حذف شد.

دکتر «جان یاردلی»، مدیر اداری Threads Software می‌گوید: «مقابله با یک شرکت 150 میلیارد دلاری برای ما تصمیم ساده‌ای نیست. ما 10 سال است که در پلتفرم خود سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و برند شناخته‌شده Threads را برای خودمان به‌وجود آورده‌ایم. حالا کسب‌وکارمان با تهدیدی جدی از سوی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان روبه‌رو شده است.»

پیش‌تر شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک نیز از سوی شرکتی با نام مشابه خود با شکایت مواجه شده بود، اما آن پرونده هنوز به جایی نرسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید