مدیر ارشد فناوری متا درباره مشکلات زندگی استارتاپی: مجبور بودم 120 ساعت در هفته کار کنم

«اندرو باسورث»، مدیر ارشد فناوری متا، در مصاحبه جدیدی درباره زندگی استارتاپی صحبت کرده است که اغلب درباره آن با ویژگی‌های جذابی خیال‌پردازی می‌شود اما به عقیده او، هیچ نکته باشکوه و جذابی درباره این سبک زندگی وجود ندارد.

در مصاحبه‌ای با برنامه پادکست Lenny، باسورث درباره روزهای اولیه خود در فیسبوک صحبت کرد که در آن به‌عنوان یکی از اولین مهندسان مشغول به کار بود. او توضیح داد که در آن زمان، «حس رفاقت و خاطرات فوق‌العاده‌ای» در میان اولین کارمندان فیسبوک وجود داشت. به گفته او، کارمندان بیشتر وعده‌های غذایی را همراه با یکدیگر می‌خوردند و اغلب در دفترهای کوچکی کار می‌کردند.

اما به همان اندازه که همه‌چیز از دور درباره استارتاپ‌های کوچک سرگرم‌کننده و جذاب به‌نظر می‌رسد، باسورث نظر دیگری دارد.

مشکلات و سختی‌های زندگی استارتاپی برای باسورث

مدیر ارشد فناوری متا می‌گوید که اغلب مردم داستان‌های جذاب و موفقیت‌آمیزی را درباره کار در یک استارتاپ می‌شنوند، اما هیچ اطلاعی از سختی‌هایی که کارمندان پشت‌سر گذاشته‌اند، ندارند. او درباره خود گفت که مجبور بوده در 20 سالگی اجتماعی‌بودن یا انجام کارهای سرگرم‌کننده را کنار بگذارد. باسورث همچنین گفت «مارک زاکربرگ» که دو سال قبل از ورود او به فیسبوک، این شرکت را در 19 سالگی تأسیس کرده بود، شرایط سخت‌تری را تجربه کرده است.

باسورث همچنین گفت که به‌دلیل حضور در فیسبوک سرگرمی خاصی نداشت، نمی‌توانست غذای سالم بخورد و حتی اضافه‌وزن پیدا کرده بود. او همچنین ادعا کرد که مجبور بوده 120 ساعت در هفته کار کند و به مدت دو سال، روزانه بیشتر از چهار ساعت خواب نداشته است.

مدیر ارشد فناوری متا به زمانی اشاره کرد که روی یک سیستم ضداسپم کار می‌کرد و باید هر چهار ساعت، یک بار سایت را برای اطمینان از عدم وجود حمله بررسی می‌کرد. درصورت وجود حمله، او باید تا زمان برطرف‌کردن مشکل بیدار می‌ماند و در غیر این صورت، می‌توانست چهار ساعت دیگر بخوابد.

با اشاره به این دسته از مشکلات، باسورث به مجری پادکست، «لنی راچیتسکی» می‌گوید:

«در فیلم‌ها در مورد این چیزها به شما نمی‌گویند.»

به‌طور کلی، باسورث در این پادکست گفت که به استارتاپ‌ها علاقه‌مند است و ریسک‌پذیری برای مردم مفید است، اما روی این موضوع تأکید کرد که هیچ نکته جذاب و باشکوهی درباره زندگی استارتاپی وجود ندارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *