درآمد سالانه انویدیا احتمالاً تا 2026 به 130 میلیارد دلار می‌رسد

انویدیا با کمک موفقیت‌های هوش مصنوعی ارزش بازار خود را به بالای 2 تریلیون دلار رسانده و حالا سومین شرکت باارزش جهان است. اکنون گزارشی تازه از بلومبرگ تخمین می‌زند که درآمد سالانه انویدیا تا سال 2026 به رقم شگفت‌انگیز 130 میلیارد دلار برسد.

تحلیلگران بلومبرگ در پیش‌بینی جدیدی اعلام کرده‌اند که درآمد سالانه انویدیا تا سال 2026 با افزایش پنج برابری نسبت به سال 2023، به 130 میلیارد دلار خواهد رسید. تیم سبز بخش اعظم این موفقیت را مدیون فناوری هوش مصنوعی خواهد بود.

طبق داده‌های این خبرگزاری، انویدیا در سال 2021 درآمد 30 میلیارد دلاری داشت، اما رفته‌رفته رشد پیدا کرد و با رونق‌گرفتن هوش مصنوعی در بیش از یک سال اخیر، صعود خیره‌کننده خود را آغاز کرد. حالا به‌نظر نمی‌رسد که این روند به این زودی‌ها متوقف شود.

پیش‌بینی رشد خیره‌کننده درآمد انویدیا

تحلیلگران بازار در شرکت Omdia نیز به آینده انویدیا خوشبین هستند. این شرکت می‌گوید تیم تراشه‌ساز سبز در سال جاری میلادی از کسب‌وکار دیتاسنترهای مبتنی بر GPU حدود 87 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد تا رشد سالانه 150 درصدی را تجربه کند.

انویدیا می‌خواهد قابلیت‌های خنک‌سازی مبتنی بر مایع را به دیتاسنترهای خود اضافه کند. این مسئله نشان می‌دهد که این شرکت به‌دنبال عرضه بهینه‌سازی‌های نسلی برای محصولات هوش مصنوعی خود است.

بااین‌حال، باید ذکر کنیم که اعداد فوق تنها تخمین‌هایی درباره آینده انویدیا هستند و ممکن است محقق نشوند. وضعیت بازار فناوری نوسانات زیادی دارد و تحت تأثیر تصمیمات زیادی ازجمله از سمت سیاست‌مداران است. به‌همین خاطر، نمی‌توان با اطمینان پیش‌بینی کرد که در آینده این بازار چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

با توجه به اینکه افرادی مثل «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI ظاهراً به‌دنبال توسعه تراشه‌های اختصاصی برای هوش مصنوعی هستند، باید ببینیم آیا سهم بازار انویدیا در این بازار کاهش پیدا می‌کند یا خیر. در مجموع به‌نظر می‌رسد که تحول هوش مصنوعی، نوید سال‌های هیجان‌انگیزی را برای آینده بازار می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *