تحقیق جدید: حدود نیمی از مدیران دنیای فناوری بر اثر استرس، داروی مسکن مصرف می‌کنند

این روزها خیلی‌ها دنبال ورود به دنیای پرهیجان فناوری هستند؛ ولی کارکردن در این حوزه چندان آسان نیست. تحقیقی تازه نشان داده است که نیمی از مدیران شرکت‌های فناوری شدیداً الکل مصرف می‌کنند و 45 درصد از آن‌ها مصرف‌کننده داروهای مسکن هستند. ظاهراً ساعات کاری طولانی و استرسی سنگینی که این مدیران تحمل می‌کنند، عامل بروز این عادات در این افراد شده است.

به گزارش بیزنس اینسایدر، شرکت Censuswide با همکاری All Points North که مرکزی برای درمان معتادان در کلرادوی آمریکاست، به‌تازگی تحقیقی را روی 501 مدیر دنیای فناوری از شرکت‌هایی با بیش از 1000 کارمند انجام داده‌ است. گزارش آن‌ها می‌گوید بسیاری از مدیران این حوزه برای رهایی از استرس و فراموش‌کردن خطر ازدست‌دادن شغل خود به استفاده شدید از موادی مثل الکل روی آورده‌اند و وضعیت روانی مناسبی ندارند.

حدود نیمی از مدیران فناوری می‌گویند مقدار زیادی الکل مصرف می‌کنند. نصف شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که صرفاً مربوط به مدیران بوده است، اعلام کرده‌اند که روزانه بین سه تا هفت نوشیدنی الکلی می‌نوشند. 51 درصد آن‌ها هم در سه ماه گذشته مصرف‌کننده سیگار یا ویپ‌های نیکوتینی بوده‌اند.

مدیران فناوری نگران وضعیت آینده خود هستند

خیلی از مدیران صنعت فناوری نگران آینده شغلی خود هستند. تعدیل نیروی گسترده در شرکت‌های مختلف و ظهور هوش مصنوعی باعث شده است که برخی مدیران نسبت به جایگاه خود اطمینانی نداشته باشند. طبق این گزارش، 77 درصد از مدیران می‌گویند تعدیل نیرو بر سلامت روان آن‌ها اثر منفی گذاشته و 74 درصد نگرانند که پیشرفت هوش مصنوعی شغل آن‌ها را منسوخ کند.

بعضی از مدیران می‌گویند ساعات طولانی کار و سطح بالای استرس آن‌ها را به استفاده از مواد مخدر سوق داده است. 45 درصد از رهبران شرکت‌های فناوری مدعی‌اند که از مسکن‌هایی مثل کدئین، اکسی‌توسین و ویکودین استفاده می‌کنند. استفاده از محرک‌های عصبی و قرص خواب نیز با نرخ رواج 34 و 35 درصدی مصرف‌کنندگان زیادی در میان این افراد دارد.

این تحقیق با عنوان «گزارش سلامت روان در دنیای فناوری 2023» در حد فاصل 27 آوریل 2023 و 15 مه 2023 انجام شده است و البته مواردی مانند سابقه افراد در مصرف داروها را شامل نمی‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید