دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
مجموعه فعالیتهایی که برای تبلیغ محصولات و خدمات بربستر وب انجام میشود، دیجیتال مارکتینگ نام دارد.
دیجیتال مارکتینگ مفهومی گسترده از بازاریابی دیجیتالی است. بعبارتی دیگر تمام روشهای تبلیغاتی که برمبنای اینترنت انجام میشود را دیجیتال مارکتینگ میگویند.
در خصوص ابزار، ویژگیها، مزایا و… توضیحاتی ارائه میدهیم. همچنین توضیحاتی در رابطه با اینکه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کارهای را انجام میدهد، ارائه میدهیم. تبلیغات دیجیتال مارکتینگ به چه نوع تبلیغاتی اطلاق میشود. تفاوت شرکت دیجیتال مارکتینگ با یک شرکت تبلیغاتی کجاست؟ و اینکه مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست را میتوانید در این همین بخش مطالعه نمایید.
برای آشنایی با مفهوم بازاریابی دیجیتالی، در ادامه با ما همراه باشید.
ویژگیهای دیجیتال مارکتینگ :
در بازاریابی دیجیتالی، تبلیغات به رسانههای دیجیتالی بستگی دارد. استفاده از شبکههای اجتماعی، پیام رسانها، وب سایتها و… جزء بازاریابی دیجیتال هستند. از مزایای بازاریابی دیجیتالی میتوان به مشاهده آنی نتایج تبلیغات اشاره کرد. زمانی که شما در شبکههای اجتماعی و یا وب سایتها تبلیغات انجام میدهید، متوجه خواهید شد که تبلیغ و آگهی شما چقدر بازدید داشته، چند نفر آن را پسندیدهاند (تعداد لایکها) و یا نظر مخاطبان و کاربران را بدانید.
حال آن که ثبت آگهی در رسانههای غیر دیجیتال مانند روزنامه این مزیت را ندارد؛ و شما نمیتوانید تخمین بزنید آگهی شما چقدر بازدید داشته و یا نظرات کاربران در مورد آگهی شما چیست؟
ابزارهای بازاریابی دیجیتالی :
- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، بسیار متنوع و گسترده است.
- از طراحی سایت تا سئوی و تولید محتوای سایت.
- استفاده از سایتهای قوی برای درج آگهی و نمایش خدمات و محصولات خود.
- استفاده از تبلیغات در گوگل.
- استفاده از کلیه شبکه های اجتماعی و راه های ارتباطی اینترنتی مثل اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و… .
- استفاده از سایت های رایگان و کاربردی مانند یوتیوب و آپارات.
- استفاده از اپلیکیشن های موبایل و تبلیغات در آنها.
- ایمیل مارکتینگ.
- پیامک تبلیغاتی.
- همکاری با بلاگر و اینفلوئنسرها.
- و بسیاری از ابزارها و روش های تبلیغاتی دیگر.
بهینه سازی (seo) سایت در موتورهای جستجو: انجام سئوی حرفهای روی سایت باعث بهبود رتبه (رنک) سایت شده و سایت شما را در نتایج جستجوی موتورهای جستجو نظیر گوگل، جزء اولین سایتها قرار میدهد. این امر باعث بیشتر دیده شدن سایت و در پی آن موجب افزایش فروش محصولات و خدمات شما میشود.
شبکههای اجتماعی: یکی از پرقدرتترین و تأثیرگذارترین ابزار دیجیتال مارکتینگ، شبکههای اجتماعی هستند. امروزه که مردم بیشتر زمان خود را صرف استفاده از اپلیکیشنهای مختلف موبایل میکنند؛ و در اپلیکیشنها به دنبال رفع نیازهای خود هستند، تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی در شبکههای اجتماعی میتواند تأثیر بسزایی در توسعه کسب و کار شما داشته باشد.
بازاریابی ویدئویی: خواندن مقالههای طولانی برای بیشتر مردم خارج از حوصله و وقتگیر است. اما دیدن یک ویدئوی کوتاه و با مفهوم، اثر مثبت روی مخاطبان گذاشته و نیاز به صرف وقت کمتری دارد.