مقدمه: این مقاله به اجمال شما را با تاثیر آگهی بر کسب و کارها و اهمیت حفظ و توسعه برند برای مشاغل آشنا می کند.

در حوزه شرکتها بعنوان نمونه توصیه های ارزشمندی به تولیدکنندگان نرم افزار شده و همچنین به تاثیر آگهی و تبلیغات اینترنتی در شرکتهای بازرگانی، تجاری و کسبه اشاره نموده

و سپس تاثیر آگهی و تبلیغات اینترنتی را برای مشاغل صنعتی و مشاغل خانگی برای مردان و زنان مورد بررسی و کنکاش قرار داده است.

تلاش ما در این مقاله کمک به رشد و پیشرفت شغلی شما بر اساس علم روز دنیاست. همچنین همواره در تلاشیم تا فکر، ایده و طرحهای نو و خلاقانه به شما کاربر و مخاطب ارجمند ارائه دهیم.

امید است با بهرمندی شما از این مطالب در حوزه بازاریابی و همچنین تبلیغات اینترنتی، بیش از پیش موفق باشید. چرا که موفقیت نیازآتی، انعکاس موفقیت شماست.

تاثیر آگهی بر کسب و کارها

در دوران و عصر پُر رقابت امروز همگان در پی و دنبال ابزارهایی برای تبلیغات مطمئن و پربازده می باشندد تا قادر باشند خدمات و محصولاتشان را هرچه بیشتر و بهتر از دیگر رقبا به نمایش گذارند و بدینوسیله میزان فروش خود را افزایش بدهند.

استفاده و ارسال پیامکهای تبلیغاتی و ایمیل مارکتینگ و استفاده از شبکه های اجتماعی همچون تلگرام، لاین، واتس آپ و …

همه در راستای هم مفید بوده و راه گشا می باشند. که طبیعتاً هر یک داری مزایا و معایبی بسته به فعالیت کاری ما هستند. حال این سوالات مطرح می شود که:

  • آیا راه حلی هست تا در جهت بالا بردن و افزایش فروش و مشتریان اینترنتی بتوان سرمایه گذاری کرد به نحوی که همواره در دسترس مشتریان جستجوگر باشد؟

  • آیا راه حل نسبتاً ارزانی برای همه مؤسسه ها و شرکتها وجود دارد به نحوی که حتی اگر نوپا نیز بودند بتوانند در جهت رونق کسب و کارشان از آن استفاده کنند؟

  • چه راه حل تبلیغاتی همواره پایدار، مؤثر و پر بازده وجود دارد که فقط برای مدتی محدود نبوده تا کاربر و مخاطبان با کمال میل سراغ آن بروند.

همانگونه که میدانید درج و ثبت آگهی تبلیغاتی اینترنتی یکی از روشهای مؤثر برای نمایش و معرفی خدمات و محصولات مؤسسات و شرکت ها می باشد. همچنین درج آگهی و تبلیغات اینترنتی بصورت روزانه و با عنوانها، متنها و کلمات کلیدی گوناگون در سایتهای درج آگهی، از روشهای اثبات شده برای افزایش و بالابردن سطح سئو و بازدید سایت و شغل شما محسوب می شود. یعنی در صورتیکه شما مبادرت به درج آگهی اینترنتی برای ارائه خدمات و محصولات خود با اگهی های متفاوت و با عنوانها و متنهای گوناگون در سایتهای درج آگهی نمایید، پس از گذشت مدتی اثر فوق العاده و شگفت انگیز این کار را خواهید دید. و علت این موضوع را می توان در حقیقت، پخش انفجاری و افزایش تعداد آگهی ها دانست که شما با توجه به همه عنوانهایی که ممکن است در سایتهای آگهی درج کرده باشید توسط کاربران و مخاطبان جستجو شده و در نتایج یافت شده در موتورهای جستجو نمایش داده می شوند. و در صورتی که شما هر روز با عنوانهای مختلف ممکن که کاربران و مخاطبان در موتورهای جستجو در حال سرچ هستند می توانید صدها آگهی گوناگون در سایتهای درج آگهی به نمایش درآورید. که هر بار حداقل یکی الی دو آگهی در آن سایتها با آن عنوانها توسط مشتری سرچ شده و در موتورهای جستجو نمایش داده می شوند. که نتیجه این افزایش انتشار و بازدید آگهی ها، به افزایش بازدید آگهی و سایت شما منجر خواهد شد.
پس حالا ما می دانیم که باید هر روز آگهی های گوناگون در سایت ها درج نماییم. و باید روی عنوانها ، متنها و کلمات کلیدی آنها به خوبی کار کنیم. و همواره آنها را به روز رسانی و تمدید نماییم. تا پس از گذشت یک مدت زمانی از روی نتایج نشان داده شده توسط موتورهای جستجو گر متوجه روی کار آمدن آگهی خود در موتورهای جستجو شویم. و چون در آگهی کاری مندرج شده شما در این به سایتها اشاره شده به مرور زمان موجب افزایش بازدید بصورت واقعی و بدون ترفند سایت شما می گردد. در ادامه باید گفت آگهی و تبلیغات اینترنتی به سبب پایداری و تاثیر واقعی آن نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی دارای اولویت می باشد.

اهمیت حفظ و توسعه برند برای مشاغل

اغلب شرکتها از توسعه و حفظ برند بعنوان یک راه برای معرفی محصولات و یا خدمات خود استفاده می نمایند. حفظ و توسعه برند، شرکتها و سازمانها را قادر می سازد تا در دیگر حوزه‌ ها نیز گام بردارند و از راه تولید و ارائه محصولات و خدمات تحت نام تجاری (برند) خود، گسترش و توسعه یافته و در حفظ آن بکوشند. و بدینوسیله ریسک لوگو برندشان را کم کنند. توجه کردن به انواع فعالیتهای بازاریابی بعنوان یک ابزار جهت حضور در ذهن مخاطب و مشتری و همچنین ایجاد یک دارایی معنوی با نام برند، در علم و دانش بازاریابی، دیدگاهی جدید محسوب میشود. نام و نشان تجاری (برند) بعنوان یکی از موضوعات بسیار مهم در مدیریت بازاریابی از سال 1990 میلادی مطرح نموده و یکی از ابعاد مهم و همچنین برجسته در صنعت جهانی بشمار میرود. نام و نشانهای تجاری قوی می توانند مجموعه ای از منافع را برای شرکتها و سازمانها، اعم از مالی و غیر مالی ایجاد کند. این منافع شامل وفاداری بیشتر مخاطبین و مشتریان، انعطاف پذیری بیشتر شرکتها و سازمانها در مواجه شدن با بحرانهای محیطی، حاشیه سود بیشتر، فرصتهای حفظ، توسعه و بسط نام و نشان تجاری (برند) و… است. با هدف تحقیقات، نام و نشان تجاری (برند) را با توجه به درک مصرف کننده مورد بررسی قرار داده شد، که تجزیه و تحلیل واکنش آنان نسبت به نام و نشان تجاری (برند) نشان از درک آنان و برتری کلی محصولات و یا خدمات در برابر سایر نام و نشانهای تجاری (برند) بوده است. از طرفی نتیجه مطالعات در حوزه برند نشان از آن دارد که ارزش حقیقی، در درون محصولات و یا خدمات نیست، بلکه این ارزش در ذهن مخاطب و مشتری واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است که، ارزش واقعی را در ذهن مخاطب و مشتری ایجاد می نماید. ارزش برند بعنوان معیاری برای سنجش قدرت برندها می باشد که طی دهه ‌های گذشته تکامل یافته و شکل گرفته است. از این رو شناسایی فاکتور های ارزش آفرین برای شرکتها و سازمانها، نه تنها هزینه نیست، بلکه با تقویت آنها میتوان به دارایی های نا مشهود آنان افزود.
سازمانها و شرکتها در بازار، جهت ایجاد وجه تمایز بین محصولات و یا خدمات خود و رقبایشان از استراتژیها و روشهای مختلف بازاریابی استفاده می نمایند. از تصمیمات مهم و اساسی در اینجا، اخذ تصمیم در خصوص انتخاب نام تجاری «برند» برای محصولات و یا خدمات است. برند عاملی مهم است که در بازاریابی آمیخته شده است. چون موجب تعامل مخاطب و مشتری با شرکت و یا ساز.مان شده و میتواند اعتماد و وفاداری مخاطب و مشتری را نسبت به برند به دنبال داشته باشد. پس (برند) بعنوان یک دارائی نا مشهود، از مهمترین دارائی های یک شرکت و یا سازمان محسوب می گردد. لذا کسب و کارها علاقه مند می باشند تا چگونه ساختن یک برند موفق را یاد بگیرند. امروزه بسیاری از سازمانها و شرکتها میدانند که جهت حفظ ارزش برند در برابر رقبا و برای ارتباط برقرار نمودن با مخاطبین و مشتریان خود و همچنین کاهش ریسک از دست دادن بازار، بایستی ارتباطات بازاریابی خود را قوی نموده و با توجه به تاثیر مثبت و اثبات شده فضای اینترنت از آگهی و تبلیغات مناسبی همچون درج آگهی اینترنتی برخوردار شوند و از فعالیتهای تبلیغاتی بعنوان یک سپر دفاعی محکم استفاده نمایند. اینک به تشریح ابعاد ارزش برند که شامل: آگاهی برند، تداعی برند، کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند است، می پردازیم.

  • تعریف ارزش برند: ارزش برند یک مجموعه از دارایی ها و بدهی های مربوط به برند است که از ارزشی که توسط محصولات و یا خدمات در یک شرکت و یا سازمان ارائه می شود اضافه و یا کسر می گردد. ارزش برند اگر زیاد گردد، مزیتی رقابتی محسوب می گردد، چون شرکتها و سازمانها میتواند بر پایة آن قیمت بیشتری را برای محصولات و خدماتشان تعیین نمایند و یک اهرم تجاری خوب و بهتری را ایجاد نمایند و همچنین حاشیه فروش و سود را افزایش دهند و آسیب پذیریشان را در رقابت کم کنند. ارزش ویژه ای که نام و نشان تجاری (برند) دارد مفهومی چند بعدی است، که شامل: آگاهی از برند، تداعی برند، کیفیت ادراک شده و وفاداری به برند میشود.
  • آگاهی از برند: آگاهی از برند بوسیله شناخت و به یادآوردن برند درک و فهمیده می شود. شناخت برند مربوط است به توانایی مصرف کنندگان برای تبعیض برند بطور درست و صحیح در بین برندهای رقبا و به یاد آوردن برند به توانایی مصرف کنندگان برای بازیابی و یا زایش برند بطور درست و صحیح از حافظه شان اشاره دارد.
  • تداعی برند: تداعی نام تجاری، هر چیزی است که مخاطب و مشتری را به نام تجاری (برند) پیوند بزند و بتواند مواردی همچون تصاویر ذهنی مصرف کنندگان، ویژگیهای محصولات و یا خدمات، موقعیت مصرف، تداعی سازمانی، شخصیت و نمادهای نام تجاری (برند) باشد. شاخصه های تداعی برند: توانایی باقی ماندن در ذهن مخاطب و مشتری، برخورداری از لوگوی مناسب و منحصر به فرد و ارائه تصاویر قوی از برند می باشد.
  • کیفیت ادراک شده: ادراک مخاطب و مشتری از کیفیت و یا برتری کلی محصول و یا خدماتی با توجه به هدفی که آن محصول و یا خدمات دارد و نسبت به سایر محصولات و یا خدمات موجود در بازار تعریف شده است. شاخصه های کیفیت ادراک شده را میتوان موادری همچون خصوصیات، کیفیت تطبیقی، قابلیت اطمینان، سبک و طراحی دانست.
  • وفاداری به برند: وفاداری به نام تجاری (برند) به معنی تکرار خرید است که علل این رفتار، فرایندی روانی میباشد. به عبارت دیگر تکرار در خرید، صرفاً واکنشی اختیاری نیست، بلکه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری میباشد. وفاداری برند بر اساس دو دیدگاه رفتاری و نگرشی بررسی میشود. از دیدگاه رفتاری شامل شاخصهایی همچون: تکرار در خرید و ترجیح برند است و از دیدگاه نگرشی شامل: ترجیح دادن و همچنین گزینش آن برند به منزله اولین انتخاب در خرید، داشتن حسی مثبت به تداوم ارتباط با برند و همچنین تقسیم کردن این تجربه لذت بخش با دیگران می باشد.

توصیه هایی ارزشمند برای شرکتها و تولیدکنندگان نرم افزار

بر اساس پیش بینی موسسه گارتنر (Gartner) ، صنعت نرم افزار بعنوان سرویس و یا محصولی قابل فروش در صنعتی چند میلیون دلاری در خواهد آمد و پیش بینی شده که در سال 2016 میلادی، صنعت نرم افزار و برنامه های رایانه ای ابری به درآمدی سالانه حدود 32.2 میلیون دلار دست خواهد یافت. اما صرفاً با داشتن برنامه ای قوی نمی توان موفقیت شما را تضمین نمود.
آیا شما تا بحال به فکر چگونگی فروش بهتر محصولات و یا خدمات نرم افزاری خود افتاده اید؟ در این مقاله سعی شده راه حلهائی کوتاه، ولی کاربردی برای شرکتهای تولید کننده نرم افزار ارائه گردد.

  • 1- بازار را قبل از تولید نرم افزار شناسایی و تست نمایید: نسخه ای گرافیکی و شماتیک از آنچه که میخواهید تولید نمایید و برای مخاطبین و مشتریانی که آنان را بازار هدف قرار داده اید نمایش دهید و از آنان نظر سنجی کنید. این نظرات میتواند تعیین کننده تمام مسیر شما باشد. هیچگاه با تصوارت ذهنیتان از بازار، شروع به طراحی ننمایید.
  • 2- از نسخه بتا (آزمایشی) بخوبی استفاده نمایید: پس از آنکه به نتیجه رسیدید که نرم افزاری باید تولید گردد، مستقیماً سراغ تکمیل نهایی آن نرم افزار نروید. نسخه بتا (آزمایشی) نه تنها برای شناسایی، رفع و بهبود خطاها می باشد بلکه میتواند ابزاری بسیار مناسب جهت تحقیق و بررسی در بازار نیز باشد. نسخه بتا را تا می توانید در حداکثر تعداد ممکن در بین مخاطبین ومشتریان خود پخش کرده و از تکنیک «مشاهده مشتری در زمان کار» استفاده نمایید. که در این مرحله، ممکن است به این نتیجه دست یابید که اصلا نباید این نرم افزار را به تولید نهایی رسانید.
  • 3- نسخه ای رایگان ارائه کنید: اگر شرکتی ناشناخته و تازه تاسیس هستید، نسخه ای رایگان از محصول شما میتواند بهترین تبلیغ و معرفی برایتان باشد. این نسخه رایگان را به حداکثر تعداد ممکن در بین مخاطبین و مشتریان احتمالی خود توزیع کرده و اجازه دهید تا آنها ببینند که نرم افزارتان واقعاً بخوبی کار می کند و این فقط یک ادعا نبوده است. گزینه خرید و یا ثبت نام قادر است مخاطبین و مشتریانتان را به سمت و سوی خرید نسخه اصلی راهنمایی نماید. این روش می تواند به دو طریق انجام گردد. یعنی یا نسخه اصلی را به صورت زمانی محدود و رایگان در اختیار مخاطب و مشتری قرار دهید یا نسخه ای با امکاناتی محدود در اختیار مشتری و مخاطب قرار دهید و برایشان امکان خرید نسخه کامل را فراهم سازید. البته روشهای گوناگونی بر اساس نوع آن نرم افزار میتوان برای محدود سازی امکانات تعریف نمود.
  • 4- یک ویدئو برای نمایش کارکرد نرم افزار بسازید: ویدئو یکی از بهترین راهکارهای نمایش کارکرد نرم افزار شما می باشد، ویدیوئی از نحوه کارکرد نرم افزار تهیه نمایید و هرچقدر میتوانید آن را از طریق کانالهای مناسب برای مشتریان و مخاطبین مورد نظرتان به نمایش گذارید، آن ویدئو را هرچقدر جذابتر بسازید، احتمال به اشتراک گذاشته شدن آن و احتمال ارجاع برای خرید آن بیشتر و بهتر خواهد شد.
  • 5- اجازه دهید مخاطب و مشتری متوجه گردد که مشکل و درد او را به خوبی دانسته و درک می کنید: تعریف داستان و ماجرای اینکه چگونه باعث می شوید کار مشتریان شما راحتر  می شود و یا تعریف داستان و ماجرای یکی از مشتریان قبلی شما میتواند باعث ایجاد ارتباطی حسی و مشترک گردد و مخاطبان شما نرم افزارتان را بعنوان راه حل مشکل خود تشخیص بدهند.
  • 6- جدولی برای مقایسه ویژگیها تهیه نمایید: ایجاد جدولی جهت مقایسه ویژگیهای مثبت نرم افزارتان، راهی سریع برای انتقال آن ویژگیها به مخاطبینتان می باشد. سعی نمایید که ویژگیهای برجسته نرم افزار خود را در یک جدول برجسته تر نمایید و ثابت کنید که نرم افزارتان در مقابل رقبای شما دارای برتری است.
  • 7- نظریات مشتریان خود را درباره محصولات و یا خدماتتان منتشر سازید: هر شخصی می تواند از محصولات و یا خدمات خود تعریف و تمجید کند. پس بهترین راه آن است که نظر مشتریان و مخاطبین ثابت و مستقل خود را بپرسید و آنان را بعنوان داستانهای موفقیت کاری خود انتشار دهید.
  • 8- به مشتری خود تضمین دهید که طی زمانی سرمایه شان بر می گردد: مطالعات نشان داده که اگر بتوانید با محاسبه ای دقیق و روشن، به مشتریان خود تضمینی جهت بازگشت سرمایه شان دهید، تا 40% فروش بیشتری خواهند داشت. صنعت نرم افزار، صنعتی است که غالباً برای تسهیل امور و همچنین صرفه جویی در نیروی انسانی و یا سایر منابع مورد استفاده قرار میگیرد. پس میتوان با محاسبه ای دقیق، میزان بازگشت سرمایه را تخمین زده تا بتوان مخاطبین و مشتریان سردرگم خود را به راحتی قانع نمود.
  • 9- پشتیبانی 7 روز در هفته و 24 ساعته داشته باشید: اگر شما از کارائی محصولات و خدمات خود اطمینان کامل دارید بنابراین به راحتی می توانید گزینه پشتیبانی 7 روز هفته و 24 ساعته را ارائه دهید، هرچند این کار کمی مشکل است ولی می توانید پشتیبانی را به شرکتی دیگر واگذار نمایید. پیشنهاد پشتیبانی دائم، می تواند مشتریان را به خرید ترغیب نموده و نقشی اساسی ایفا کند.

تاثیر آگهی و تبلیغات اینترنتی برای شرکتهای بازرگانی، تجاری و کسبه

در طی سالیان متمادی، همواره اصلی ترین تلاش شرکتهای بازرگانی، تجاری و کسبه به برقراری ارتباطی مثبت با اقشار مختلف و سهم در امر تجارت، بنابر نیازها و خواسته های آنان بوده است. بصورتیکه بتوانند با هر یک از این اقشار که شامل : فروشنده، خریدار، تولیدکننده، مصرف کننده، وارد و صادر کننده، شرکتهای حمل و ترخیص کالا، سرمایه گذاران و… با توجه به نیاز خاص آن اقشار همکاری خوبی داشته باشند. بنابراین برای ایجاد این همکاری دو سویه با توجه به گسترش فضای مجازی و اینترنت، جهت ارتباطی مداوم و مفید فایده می توان از روشهای مثبتی همچون ارسال پیامکهای تبلیغاتی هدفمند و همچنین درج آگهی و تبلیغات اینترنتی بهره جست و فعالیتهای کاری و تجاری خود را به نمایش گذاشته و مخاطبین را بدینوسیله از آن مطلع کرد و تاثیر شگرف و بازدید بالای آن آگهی را ببینیم. اینک به تشریح برخی از این اقشار و تاثیر آگهی و تبلیغات اینترنتی بر آنان می پردازیم.

  • 1- وارد کنندگان و مصرف کنندگان:افراد و یا شرکتهایی که به هر دلیلی در پی خرید و یا واردات کالا از اروپا، آمریکا، چین، ترکیه، امارات و یا دیگر کشورها باشند : تجار و بازرگانهایی که به هر دلیلی در پی خرید و یا واردات از منابع جدید می باشند و یا اینکه کالای جدیدی را انتخاب کرده اند که در تخصص قبلی آنان نیست و یا مصرف کنندگانی که تاکنون از بازارهای محلی و تجار منطقه ای مواد اولیه و یا کالاهای مورد نیازشان را تهیه می کردند ولی در پی واردات مستقیم از کشور هدف می باشند، همه و همگی دارای نیازهای مشابهی هستند. نیازهای این گروهها که از قبیل: پیدا نمودن منابع خرید خوب و مناسب، آگاه شدن از بهترین قیمتها، عقد قراردادی کارشناسی شده و قابل اطمینان، بررسی نمودن روشهای پرداخت پول، بررسی نمودن مجوزهای مورد نیاز ورود کالا، بررسی نمودن نحوه خوب و مناسب برای حمل، بررسی نمودن نحوه مناسب ترخیص کالا و گمرک مدنظر، بررسی نمودن شرایط بازرسی کالا و همچنین بسیاری از پیچیدگیهای دیگر که در مسیر خرید کالایی جدید وجود دارد و همچنین عدم آگاهی و تخصص لازم در هر یک از موارد ذکر شده می تواند منجر به زیان مالی کم و یا زیاد گردد. حال جهت همکاری با این دسته از افراد با اتکا به دانش و تجربه کافی در انجام انواع امور بازرگانی و تجاری با توجه به نیازها و درخواست متقاضیان و ارائه نقشی مشاوره دهنده جهت دریافت حق العمل در امر واردات و واسطه گری در خرید و فروش تا جایی که حتی کالای مورد نظر خریدار را در محل مد نظر وی در هر شهر و یا کشور تحویل خریدار گردد، نیازمند تبلیغاتی گسترده و موثر هستیم که این میسر نیست مگر با استفاده از گسترة بی انتهای فضای مجازی و درج آگهی و تبلیغات اینترنتی که راه گشا و معرفی کننده ای وسیع و بروز است.
  • 2- تولید کنندگان و صادرکنندگان:آیا در پی صادرات و یا فروش محصولات و یا ارائه خدمات خود هستید؟ اگر شما مشتری دارید ولی برای مذاکره با او نیاز به همکاریهای جانبی با دیگر شرکتها را دارید و یا مشتری ندارید و در پی بازاریابی در شهر و یا کشور مد نظرتان هستید، اگر با مشتری به توافق مناسبی رسیده اید و می خواهید روشهای اخذ پول را اطلاع رسانی کنید، و یا در حمل کالا نیازمند هماهنگی و همکاری با دیگر شرکتها را دارید، اگر قصد دارید اطلاعات در مورد ترخیص کالا در کشور مقصد و یا تعرفه های گمرکی مقصد را اطلاع رسانی کنید، و یا اطلاعات در مورد ترخیص صادراتی در کشور خودتان را اطلاع رسانی کنید، اگر به دنبال بازارهای صادراتی برای تولیدات خود می باشید، و یا نیازمند تحقیق هستید که آیا کالای تولیدی شما جهت کشور مقصدی که در نظرتان است امکان فروش دارد و یا خیر، اگر می خواهید مجوزهای لازم و تعرفه های گمرکی کشور مقصد را انتشار دهید و همه این موارد را برای جلب نظر مشتری بکار برید، قطع به یقین درج آگهی اینترنتی که داری سئو قوی باشد بهترین گزینه می باشد.

* نکته: تنظیم قراردادی قوی و حافظ منافع طرفین، سکوی نخست پرش به سوی موفقیت است.

بر تمام تجار محترم این نکته واضح است که هرگونه پروژه بازرگانی و تجاری بیش از هر چیزی نیازمند قراردادی قدرتمند و حافظ منافع طرفین می باشد. همین مطلب نخستین پله و ضامن اجرای صحیح هر پروژه از لحاظ سلامت کالا و یا خدمات، انجام دادن تعهدات در زمان مقرر و داشتن سلامت برای شرکت فروشنده میباشد. متاسفانه بسیاری از تجار و بازرگانان به دلیل نداشتن آگاهی و رعایت نکردن نکات مهم و اساسی در قراردادشان دچار ضرر و زیانهای مالی بعضاً هنگفت می شوند. و این به دلیل توجه نداشتن به این موضوع و نداشتن دانش فنی و تخصصی برای تنظیم نمودن قراردادهای بازرگانی و تجاری خارجی و همچنین نداشتن افرادی که صلاحیت این کار را داشته باشند و اعتماد نمودن به شرکت فروشنده بدون تحقیق و یا عدم تمایل به صرف هزینه غالبا زیاد وکلا برای تنظیم قراردادهای بازرگانی و تجاری است. همچنین آگاهی از قوانین بانکی ، بیمه ای و حمل و نقل بین المللی، بخش جدایی ناپذیر هر معامله در عرصه بین الملل است.

تشریح خدمات بازرگانی خارجی در بخشهای صادرات و واردات به اشخاص و شرکتها و تاثیر آگهی اینترنتی بر آنان

  • 1- گروههای کالاهای مصرفی:گروههای بازرگانی و تجاری محصولات نهایی شده با هدف فروش در بازارهای هدف. محصولاتی همچون: قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل، قطعات الکترونیکی، انواع گوشیهای موبایل، لپ تاپ، تبلت و موارد بسیار دیگر.
  • 2- گروههای مواد خام و اولیه کارخانجات:خرید، فروش و بازرگانی انواع مختلف مواد مصرفی مورد نیاز کارخانجات و صنایع کوچک و بزرگ شامل: مواد شیمیایی، کالاهای سلولزی، کاغذ، انواع چوب، فلزات و هرگونه محصول قابل فرآوری در کارخانجات و صنایع بمنظور عرضه و تولید کالای نهایی.
  • 3- گروههای محصولات کشاورزی:خرید، فروش و بازرگانی انواع مواد مصرفی در بخش کشاورزی شامل: انواع کود، سم، بذر و غیره.
  • 4- گروههای ماشین آلات تولید و قطعات یدکی:خرید، فروش و بازرگانی انواع ماشین آلات مورد نیاز کارخانجات تولیدی شامل: ماشین آلات نو و یا دست دوم اروپایی، قطعات یدکی مورد نیاز در صنایع مختلف و متفاوت.
  • 5- گروههای محصولات و مواد صنایع نساجی:خرید، فروش و بازرگانی انواع محصولات صنایع نساجی شامل: انواع نخ، پارچه، پوشاک نهایی شده و غیره.
  • 6- گروههای مواد و کالاهای خوراکی:خرید، فروش و بازرگانی انواع محصولات و مواد خوراکی بصورت خام و یا نهایی شده جهت استفاده در صنایع بسته بندی و یا اینکه آماده عرضه به بازارهای هدف باشد. که شامل: مواد پروتئینی، شکر، برنج، ذرت، گندم، جو و غیره.

نکته اینکه خرید و فروش بهتر، کلید تبدیل تجارت «عادی» شما به تجارتی «سودآور» می باشد. و جدای از اینکه تجارت شما چگونه ماهیتی دارد، غالباً اگر کالاهای اولیه مورد نیازتان را با قیمت بهتر و مناسبتری تامین و تهیه کنید قطعاً تجارت شما سودآورتر خواهد بود. حال آیا بهتر نیست که از ابتدا نیم نگاهی به زنجیره تامین کالاهای مورد نیازتان بیندازید؟

در بیشتر کشورها در دنیا، شرکتها و تشکلهای اقتصادی هر از چند گاهی زنجیره تامین کالاهای مصرفی، تولید، فروش و حمل و نقلشان را از ابتدا بازنگری و بررسی می کنند تا اگر در صورتیکه راهی جهت کمتر شدن هزینه ها و بیشتر شدن سودشان وجود دارد آن را پیاده سازی و اجرا نمایند. نتیجه این چنین بازنگری و بررسیهای دقیق و سیستماتیک ممکن است موجب تداوم روند فعلی و یا دستیابی به راه حلهای نوین باشد.
کشف و یافتن «بازارهای جدید» برای آینده کسب و کار ضروری هستند.
آیا شما تا کنون در مورد بازارهای صادراتی جدید برای محصولاتتان فکر نموده اید؟ به راستی راه حلی عملی و کاربردی جهت بازاریابی صادراتی و همچنین کشف و یافتن بازارهای جدید و نوین چیست؟
بدیهی است که بیشتر فعالان اقتصادی در پاسخ به این پرسشها، توجه خود را به کیفیت محصولات، بسته بندی و بازاریابی صادراتی با علم روز دنیا معطوف می کنند. که اینگونه مسائل بسیار مهم و حیاتی است.
لذا جهت این بازاریابی صادراتی در پی پیاده سازی متدهای نوین جهت صادرات محصولات ایرانی خود بودن لازمه و اساس کار است است. بعنوان مثال استفاده از متدی که پایه و اساس آن را تهاتر شکل داده باشد و در مقابل واردات انواع کالا و با مذاکره نمودن و شناسایی نیازهای طرف فروشنده می توان پیشنهادات متفاوتی برای صادرات کالا یا خدمات بجای انتقالات مستقیم مالی ارائه نمود. و می توان برای انتشار، مرتبط شدن، کشف و یافتن در خصوص تمام این تعاملات و مباحث مطرح شده با اتکا به فناوری روز دنیا و استفاده از فضای مجازی و اینترنتی همچون درج آگهی اینترنتی و یا ارسال پیامک تبلیغاتی به پیشبرد اهداف خود دست یافت و راه پیشرفت و ترقی را پیمود.

تاثیر آگهی و بازار یابی اینترنتی در تبلیغات صنعتی

بازاریابی و یا تبلیغات صنعتی جزو جدا نشدنی از پروسه تولید و همچنین کسب درآمد است بطوریکه اگر بخواهیم درصد بندی نماییم 50% کار یعنی از آغاز خط تولید تا سرانجام تولید محصول را شامل می شود و مابقی به فروش و امر تبلیغات بستگی دارد.

این موضوع در میان صاحبان مشاغل و همچنین کارفرمایان دارای چنان اهمیتی می باشد که قریب به نیمی از سرمایه های شرکتهای بزرگ تولیدی و صنعتی به امور بازاریابی و تبلیغاتی اختصاص یافته است.
بازاریابی صنعتی بمنظور ایجاد روابط مطمئن با جامعه هدف و آماری مصرف کنندگان و بدست آوردن تضمینی مشتریان برای مدت زمانی طولانی است. بازاریابی صنعتی غالباً جهت شرکتهایی بکار می رود که نقش صنعتی مادر برای دیگر شرکتها ایفا می کند. بطور مثال شرکتهای تولید کننده ورقه استیل، به عنوان صنعتی مادر برای شرکتهای تولید کانال و نماهای تبلیغاتی محسوب می شوند.
ماندگاری هر صنعت تولیدی در بازار داغ فروش محصولات و رقابت علاوه بر تولید محصولاتی با کیفیت، نیازمند تبلیغاتی پیوسته و با کیفیت است. تبلیغات صنعتی فقط در رادیو و یا تلویزیون میسر نیست بلکه شناساندن محصولات به عنوان جزئی اصلی و جدا نشدنی در زندگی با کمک فناوری ارتباطی روز همچون استفاده از اینترنت و درج آگهی در آن میسر می باشد. هرچند که بازار یابی صنعتی، خود یک تکنیک است و در قالبی خاص نمی گنجد اما در اینجا به چند مورد برای باز شدن دید تبلیغاتی شما اشاره میکنیم.

راهکارهای تبلیغات و تکنیکهای بازاریابی صنعتی جهت مشاغل صنعتی

راهکارهای تبلیغات: از این راهکارها می توان به: برگزار نمودن همایشهای اطلاعات محور، قرار دادن سمپل (sample) در نمایشگاههای صنعتی و تجاری، انتشار بروشور و کاتولوگ در حوزه فعالیت شرکت و همچنین شناساندن و معرفی شرکتمان به عنوان کارشناس در آن حوزه، فعالیت نمودن در شبکه های اجتماعی و مجازی و همچنین درج آگهی اینترنتی، ایجاد یک روابط متقابل با خریداران و انجام انواع فعالیتهای صنعتی اشاره نمود.

بطور کلی آگهی و تبلیغات صنعتی بر چهار گروه: شرکتهایی که مصرف کننده صنعت مادر هستند، مرکزهای دولتی که بزرگترین مصرف کننده صنعتهای تولیدی هستند، بیمارستانها و مدارس و همچنین شرکتهای واسطه گر و  دلال متمرکز است.

از مواردی که در بازاریابی صنعتی دارای اهمیت زیادی است، شناخت نیاز مصرف کنندگان و ارائه راه حلهای مناسب برای رفع آن نیازها است.

تکنیکهای بازاریابی صنعتی:

این تکنیکها منطبق بر بازاریابی مصرفی اما با شیوه اجرای کاملا متفاوت صورت گرفته و در بازاریابی مصرفی با ایجاد یک نیاز کاذب در اشخاص و تحریک قوه احساسی آنان می توان به مرکز فروشی خوب دست یافت

زیرا با ایجاد یک رابطه دو طرفه بین مصرف کننده و تولید کننده تعاملی خوب و سازنده ایجاد می نمایند.

تاثیر آگهی اینترنتی بر مشاغل خانگی مردان و زنان جهت اشتغال زایی

امروزه مشاغل و کسب و کارهای خانگی از راهکارهای موثر در امر ایجاد اشتغال زایی در سراسر جهان محسوب می‌گردد.

مشاغل خانگی به فعالیتهایی گفته میشود که یک یا چند عضو از خانواده در منزل و فضای مسکونی شان و در چارچوب یک طرح کسب و کار و بدون ایجاد هبچگونه مزاحمتی و یا اخلال در واحدهای مسکونی مجاورشان، مشغول بکار و فعالیتی هستند که منجر به تولید خدماتی و یا کالایی قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی شان میشود.

فراهم شدن فضای کاری در منزل مسکونی این امکان را برای افراد آن خانواده بوجود می‌آورد که علاوه بر انجام مسئولیتهای خانگی خود بتوانند درآمد و کارایی بیشتری داشته باشند و هزینه هایی نظیر اجاره و یا رهن کارگاه ‌ها، هزینه استفاده از نیروی کار انسانی و همچنین ایاب و ذهاب حذف گردد.


در دو دهه اخیر تعداد اشخاصی که شروع به فعالیت در حوزه کسب و کار و مشاغل خانگی نموده ‌اند رو به افزایش و فزونی است، جدا از بحث اینکه مشاغل خانگی نمی تواند جایگزین کارهای بیرون از منزل باشند و بیشتر کارفرمایان نیز‌ کار در ادارات و شرکتها را ترجیح میدهند، لذا بیشتر افراد به راحتتر بودن این نوع مشاغل معتقد هستند.

مشاغل خانگی و کار نمودن در منزل دارای مزایا و معایبی می باشد، بعنوان مثال مواجه نشدن با ترافیک شهری بویژه در شهرهای بزرگی مانند کلان شهر تهران که موجب اتلاف حداقل یکی دو ساعت از وقت افراد میشود که از مزایای قابل توجه این نوع از مشاغل است. بسیاری از مردم معتقد هستند که کار بیرون از منزل موجب میشود زمان و فرصت کافی را برای سپری نمودن با اعضای خانواده نداشته باشند.

بنابراین هنگامیکه افراد در منزل مشغول بکارند میتوانند وقت و زمان خود را مدیریت نموده و توازنی نیز در بین ساعات کاری و همچنین وقت گذراندن با خانواده خود و زمان استراحتشان برقرار نمایند.

از سوی دیگر، افرادی که در محیط منزل مشغول بکارند از فضای اداری دور ‌مانده و نتیجه آنکه کارایی نسبتا کمتری نسبت به افرادیکه در خارج از محیط منزل مشغول بکارند دار هستند، چرا که شانس همکاری با کارکنان دیگر و نیز تعامل با افراد بیشتر را نخواهند داشت.

بعنوان مثال افرادیکه خارج از محیط منزل کار و فعالیت می نمایند قابلیت این را دارند که تجرباتشان را با دیگران به اشتراک بگذارند و نیز میتوانند از مهارتهای دیگران استفاده نمایند و چیزهای جدیدی نیز یاد بگیرند.

از دیگر معایبی که در مشاغل خانگی می‌توان بدان اشاره نمود، نبودن ساعتی مشخص برای کاری است، بدین معنا که چون الزامی برای وجود ساعت کاری مشخص در منزل وجود ندارد، امکان دارد از میزان بازدهی و کارایی افراد بکاهد.

نکته اینکه چون در مشاغل خانگی بحث جنسیت مطرح نمی باشد، زنان و مردان هر دو میتوانند با توجه به مهارتهای خود در منزل، نه تنها برای خودشان، بلکه برای سایر اعضای خانواده نیز ایجاد شغل نمایند و به تبع آن موجب توسعه فرهنگ کار و فعالیت اقتصادی در خانواده گردند. ضمن آنکه فرزندان نیز به جهت حضور والدین خود در خانه احساس امنیت می نمایند و در کنار آنان اهمیت کسب و کار را نیز فرا خواهند گرفت.

دیگر نکته آنکه متقاضیان مشاغل خانگی میتوانند با سرمایه اولیه اندک و ناچیز، کار و فعالیت اقتصادی خود را بدون آنکه نیازی به دفتر، میز، منشی و…

داشته باشند شروع نمایند و به این صورت با داشتن حداقل امکانات نظیر یک خط تلفن و کارت ویزیت برای معرفی خودشان به مخاطبان و خریداران کالا و یا خدماتشان میتوان کسب و کاری موفق را راه اندازی نمایند.

اما در نهایت نکته اساسی این است که چگونه می توان اینگونه مشاغل را به بهتریم وجه ممکن معرفی و تبلیغ نمود تا موجب جذب مشتری گردد.

پاسخ با توجه به گسترش فضای مجازی و اینترنت و جستجوی افراد برای یافتن راهکار رفع نیازشان در سایتهای مختلف، درج آگهی اینترنتی است که با هزینه ای کم میسر می باشد.


حال با توجه به اینکه مسئولیتهای ‌زنان در رسیدگی به امور و کارهای منزل و همچنین تربیت و مراقبت از فرزندان بیش از مردان است، مشاغل خانگی غالبا مورد استقبال زنان قرار می‌گیرد.

آمارها نشان میدهد در حدود 87 % از جمعیت زنان کشور به لحاظ اقتصادی، غیرفعال محسوب می گردند.

این در حالی است که از مجموع جمعیت زنان 10 سال به بالای کشور، 9/18 % محصل، 6/3 % دارای درآمد بدون کار و 60 % آنان زنان خانه دار می باشند.

با توجه به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان 13% بوده و بیش از نیمی از زنان جامعه را زنان خانه ‌دار و بیکار تشکیل داده اند، توسعه مشاغل خانگی به ‌وسیله زنان نیز میتواند موجب افزایش مشارکت زنان جامعه در چرخه و فعالیتهای اقتصادی گردد و همچنین تاثیرگذار در پایین آمدن ‌نرخ بیکاری زنان گردد، چرا که در سالیان اخیر همواره نرخ بیکاری زنان نسبت به مردان دو برابر بوده است.

ولی به دلیل موانع و محدودیتهایی که برای حضور زنان در جامعه وجود دارد این چرخه اقتصادی کمرنگ شده است و توسعه و گسترش فرهنگ مشاغل خانگی شاید گامی در جهت بهبود وضعیت زنان جامعه در اقتصاد کشور باشد.‌

منبع

مطالب مرتبط